loading...

پست های رنگارنگ، خبرهای مختلف از سرتاسر دنیا!

بازدید : 30
يکشنبه 24 دی 1402 زمان : 16:09


خودرو یکی از وسایل نقلیه مهم و پرکاربرد در زندگی روزمره است. خرید و فروش خودرو نیز یکی از بازارهای پررونق و پویا در ایران به شمار می‌آید. در سال ۱۴۰۲، با وجود شرایط نامساعد اقتصادی و تحریم‌های بین‌المللی، تولید و عرضه خودروهای داخلی و خارجی با رشد قابل توجهی همراه بود. در این مقاله، می‌خواهیم به بررسی خودروهای پرفروش ۱۴۰۲ بپردازیم و ویژگی‌ها، قیمت‌ها و تجهیزات جانبی آن‌ها را معرفی کنیم.

بر اساس آمار رسمی، در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در بازار ایران به فروش رسیده است. از این تعداد، حدود ۵۰۰ هزار دستگاه خودروهای داخلی و ۱۰۰ هزار دستگاه خودروهای وارداتی بوده‌اند. بر اساس رتبه‌بندی فروش، خودروهای پرفروش ۱۴۰۲ به شرح زیر هستند:



1. پراید

این خودرو که از سال ۱۳۷۶ تولید می‌شود، همچنان محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروی بازار ایران است. در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه پراید در بازار عرضه شده است. پراید یک خودروی سدان ۴ درب و ۵ سرنشین است که با موتور ۴ سیلندر ۱۳۲۳ سی‌سی و گیربکس ۵ دنده دستی مجهز است. قدرت این خودرو ۷۲ اسب‌بخار و گشتاور آن ۱۰۱ نیوتن‌متر است. مصرف سوخت ترکیبی پراید ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر و سرعت نهایی آن ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است. پراید در چندین مدل مختلف تولید می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به ۱۳۱، ۱۳۲، ۱۳۳، ۱۳۴، ۱۳۵، ۱۳۶، ۱۳۷، ۱۳۸، ۱۳۹، ۱۴۰، ۱۴۱، ۱۴۲، ۱۴۳، ۱۴۴، ۱۴۵، ۱۴۶، ۱۴۷، ۱۴۸، ۱۴۹ و ۱۵۰ اشاره کرد. قیمت پراید بسته به مدل و سال تولید متفاوت است، پراید یک خودروی اقتصادی و کارآمد است که با توجه به قیمت مناسب و قطعات یدکی ارزان و در دسترس، مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفته است. لوازم جانبی پراید نیز بسیار متنوع و گسترده است که می‌توان به رینگ و لاستیک، روکش صندلی، کفپوش، ضبط و باند، دزدگیر، رادار عقب، روغن موتور، فیلتر هوا و روغن، تسمه تایم، لنت ترمز، شمع، باتری، بوش و ... اشاره کرد.

2. پژو ۲۰۶

این خودرو که از سال ۱۳۸۰ تولید می‌شود، دومین خودروی پرفروش بازار ایران است. در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه پژو ۲۰۶ در بازار عرضه شده است. پژو ۲۰۶ یک خودروی هاچ‌بک ۵ درب و ۵ سرنشین است که با موتور ۴ سیلندر ۱۳۶۰ سی‌سی و گیربکس ۵ دنده دستی مجهز است. قدرت این خودرو ۷۵ اسب‌بخار و گشتاور آن ۱۱۰ نیوتن‌متر است. مصرف سوخت ترکیبی پژو ۲۰۶ ۶.۵ لیتر در صد کیلومتر و سرعت نهایی آن ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. پژو ۲۰۶ در چندین مدل مختلف تولید می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به تیپ ۲، تیپ ۳، تیپ ۵، تیپ ۶، تیپ ۷، تیپ ۸، تیپ ۹، تیپ ۱۰، تیپ ۱۱، تیپ ۱۲، تیپ ۱۳، تیپ ۱۴، تیپ ۱۵، تیپ ۱۶، تیپ ۱۷، تیپ ۱۸، تیپ ۱۹ و تیپ ۲۰ اشاره کرد. پژو ۲۰۶ یک خودروی شیک و مدرن است که با توجه به کیفیت بالا و قطعات یدکی موجود، مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفته است. لوازم جانبی پژو ۲۰۶ نیز بسیار متنوع و گسترده است که می‌توان به چراغ جلو و عقب، اسپویلر، کیت بدنه، آینه برقی، شیشه برقی، سانروف، کولر، بخاری، فرمان هیدرولیک، ایربگ، آنتن، آینه داخلی، دنده اتوماتیک، رادیو و سی‌دی پلیر، بلوتوث، کروز کنترل، سنسور دما، سنسور باران، سنسور پارکینگ، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل فشار تایر، سیستم راهنمایی صوتی و ... اشاره کرد.

3. رنو تندر

این خودرو که از سال ۱۳۹۲ تولید می‌شود، چهارمین خودروی پرفروش بازار ایران است. در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، بیش از ۵۰ هزار دستگاه رنو تندر در بازار عرضه شده است. رنو تندر یک خودروی هاچ‌بک ۵ درب و ۵ سرنشین است که با موتور ۴ سیلندر ۱۶۰۰ سی‌سی و گیربکس ۵ دنده دستی مجهز است. قدرت این خودرو ۱۰۵ اسب‌بخار و گشتاور آن ۱۴۷ نیوتن‌متر است. مصرف سوخت ترکیبی رنو تندر ۷ لیتر در صد کیلومتر و سرعت نهایی آن ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است. رنو تندر در چندین مدل مختلف تولید می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به تندر ۹۰، تندر ۹۰ پلاس، تندر ۹۰ اتوماتیک، تندر ۹۰ اسپرت، تندر ۹۰ توربو، تندر ۹۰ توربو اتوماتیک و ... اشاره کرد. رنو تندر یک خودروی جدید و جوان‌پسند است که با توجه به طراحی زیبا و قطعات یدکی موجود، مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفته است. لوازم جانبی رنو تندر نیز بسیار متنوع و گسترده است که می‌توان به چراغ جلو و عقب، اسپویلر، کیت بدنه، آینه برقی، شیشه برقی، سانروف، کولر، بخاری، فرمان هیدرولیک، ایربگ، آنتن، آینه داخلی، دنده اتوماتیک، رادیو و سی‌دی پلیر، بلوتوث، کروز کنترل، سنسور دما، سنسور باران، سنسور پارکینگ، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل فشار تایر، سیستم راهنمایی صوتی و ... اشاره کرد.

4.سمند

این خودرو که از سال ۱۳۸۲ تولید می‌شود، سومین خودروی پرفروش بازار ایران از بین خودرو های شرکت ایران خودرو است. در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، بیش از ۷۰ هزار دستگاه سمند در بازار عرضه شده است. سمند یک خودروی سدان ۴ درب و ۵ سرنشین است که با موتور ۴ سیلندر ۱۶۰۰ سی‌سی و گیربکس ۵ دنده دستی مجهز است. قدرت این خودرو ۱۰۰ اسب‌بخار و گشتاور آن ۱۴۵ نیوتن‌متر است. مصرف سوخت ترکیبی سمند ۸.۵ لیتر در صد کیلومتر و سرعت نهایی آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. سمند در چندین مدل مختلف تولید می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به LX، ELX، EF7، SE، Soren، Sarir و ... اشاره کرد. قیمت سمند بسته به مدل و سال تولید متفاوت است، اما به طور میانگین حدود ۴۰۰ میلیون تومان است. سمند یک خودروی ملی و محبوب است که با توجه به ظرفیت بالا و قطعات یدکی موجود، مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفته است. لوازم جانبی خودرو سمند نیز بسیار متنوع و گسترده است که می‌توان به رینگ و لاستیک، روکش صندلی، کفپوش، ضبط و باند، دزدگیر، رادار عقب، روغن موتور، فیلتر هوا و روغن، تسمه تایم، لنت ترمز، شمع، باتری، بوش و ... اشاره کرد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 81
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 29
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 8
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 103
  • بازدید ماه : 405
  • بازدید سال : 1927
  • بازدید کلی : 2232
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی